UX\UI – מה זה ולמה זה כל כך חשוב

בין אם אתם בונים אתר עסקי, אפליקציה או אפילו ברושורים וכרטיסי ביקור. הדרך הנכונה למקסם את הפוטנציאל העסקי מאחורי כל ממשק משתמש הוא ביצוע מחקר ותכנון מקיף שבסופם מפענחים את הצורה המתאימה ביותר ליצירת חווית משתמש אולטימטיבית.

מה זה UX\UI

ראשית, נבדיל בין שני המושגים שהם דומים בהרבה בחינות והם משפיעים מאוד אחד על השני אך משמעותם שונה: UX הוא חוויית המשתמש, ה-UI הוא עיצוב ממשק המשתמש.

UX – חווית משתמש

קיצור של User Experience היא למעשה מאפייני מערכת (אפליקציה, אתר, מוצר, תוכנה וכו’) כפי שהמשתמש חווה אותם.

UI – ממשק המשתמש

קיצור של User Interface הוא מונח מעולם הפיתוח והמוצר אשר נעשה בו שימוש על מנת לתאר את החלק הויזואלי (״העיצוב״) של האתר.

השילוב בין השניים מהווה את המרכיב החשוב ביותר בהתאמת הממשק שלנו למשתמשים בו.

הדרך הטובה ביותר להסביר את המושגים היא בעזרת דוגמה –

 

כולנו מכירים את הסיטואציה שבה אנחנו רוצים לתבול את הבסיקוויט בתה חם ולהנות מההרגשה העליאית שסובבת את העניין, בחלק מהמקרים אנחנו מצליחים לעשות כך בנוחות ולפעמים זה פשוט לא עובד. 

חווית משתמש נכונה טמונה בחיבור שני העולמות, שיהיה למשתמש שלנו גם נוח ושגם הוא יוכל להנות מהעיצוב. הכל טמון ב – מאפייני המוצר, כשהבסקוייט מרובע וארוך ממש נוח לעשות את זה אבל הוא פחות מושך אותנו עיצובית, אמנם שהוא בצורה יפה ואנחנו רוצים לתבול אותו בתה, אנחנו מגלים שזה לא פשוט בכלל.

למה עיצוב UX\UI זה השלב החשוב ביותר בעבודה

ההשפעות הפסיכולוגיות – החיוביות והשלילות – של המשתמש שלנו ינבעו אם היה לו נעים ונוח להשתמש במוצר שלנו, אם ייכנסו לממשק (אתר, אפליקציה וכו ) ולא יבינו איפה הכפתורים של יצירת הקשר, או שלא יצליחו לקרוא את הטקסט בגלל עיצוב קשה יהיו לכך השלכות בלתי הפיכות על המשך היחסים בינינו לבין הלקוח.

ברגע הקריטי שבו הלקוח משתמש בתוצר הסופי, חשוב להנגיש לו בכל האמצעים שיש לנו את החווית משתמש הטובה ביותר. תחשבו על עצמכם בתור לקוחות, מי שרוכש טלפון יפה כמה שיהיה ומגלה שהוא לא נוח לשימוש, לא יפנה שוב לאותה חברה, לא משנה כמה טובה היא, או כמה מכשירים הם מכרו באותה שנה, הוא פשוט יחזיר את הטלפון לחנות. ככה שבמבחן התוצאה מה שחשוב זה שהאתר או האפליקציה יהיו נוחים לשימוש + נוחים למראה. אם צד אחד מהם לא עובד כראוי, זה יעיב באופן ישיר גם על הצד השני.

מה צריך לקחת בחשבון כאשר בונים אפיון UX\UI

 השיקולים הגדולים ביותר שצריכים לקחת בחשבון כאשר בונים אפיון משתשמש הם –

  • חקר שוק
  • המטרות העסקיות של הממשק
  • קהל היעד

בעזרת 3 המאפיינים האלה אנחנו נדע להתאים את UX\UI בצורה הטובה ביותר לכוונות המשתמש שלנו.

חקר השוק נעשה ראשון, אנחנו לומדים על התחרות שלנו ועל השחקנים הגדולים באותו השוק, מנתחים את האסטרטגיה שהם בחרו לקחת את המשתמש ולמה הם עשו כך.

בשלב השני אנחנו נביט אל העסק שלנו ונבין במה אנחנו שונים מהתחרות ומה הצורך שאנחנו עונים ללקוח, מה המטרה שלשמה אנו יוצרים את הממשק מלכתחילה ולאיזה נקודת קצה אנחנו רוצים להעביר את הלקוח שלנו.

בשלב השלישי והאחרון אנחנו צוללים עמוק להבנת המשתמשים בממשק, תוך כדי הבנה שבשבילם אנחנו בונים את כל החוויה, אנחנו צריכים לדעת כמה שיותר פרטים עליהם החל מהגיל שלהם ועד לתחביבים. ההבנה הזאת תגרום לנו להתאים את החוויה למה שהם מכירים, איך הם אוהבים לצרוך את השירות שאנחנו מציעים ותיתן לנו הזדמנות לייצר להם חווית משתמש שהם לא ישכחו. לקריאה נוספת על שירותי ה UX\UI של חברת טווס

קריאה נוספת והעמקה:

  1. חווית משתמש – וויקיפדיה
  2. המדע מאחורי אפיון חווית משתמש – מגזין פורבס
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
נגישות