המדריך המלא לבניית אתרים (שלב אחרי שלב)

ב 2022 מהפכת בניית האתרים החלה לתפוס תאוצה. כיום כבר לא צריך להיות מתכנת או לשכור אחד בסכומי עתק כדי לבנות אתר.
נכון, אין תחליף לעבודה של חברה לבניית אתרים בעלת ניסיון מוכח (קריצה קריצה). אבל עם שפע תוכנות לבניית אתרים ותבניות מוכנות שאפשר לבחור מהן, האתר העסקי שלכם קרוב מתמיד.

ובכל זאת, כמות הבחירות שצריך לעשות כשבונים אתר היא אסטרונומית. מעבר לבחירה של צבעים ופונטים, בניית אתר כוללת הבנת מבנה טכני, הטמעה של תעודות אבטחה ונגישות, כתיבת תוכן, אפיון, עיצוב, התאמה לסוגי מסכים שונים והרשימה יכולה  ארוכה עד כדי כך שבכל שלב בדרך אפשר ללכת לאיבוד ופשוט להתייאש.

אז כדי לחסוך לכם עוגמת נפש, כאב ראש, לב וכיס – הכנו עבורכם את הצ'ק ליסט המלא לתהליך בניית האתר. מהתכנון, לביצוע ועד להשקה! אחרי הצ'ק ליסט תוכלו לעקוב בזמן אמת כדי לוודא שלא פספסתם כלום ולהמנע מללכת לאיבוד בתוך התהליך.

מוכנים? יצאנו לדרך.

גיבוש הקונספט

לפני שניגשים בכלל לבנייה ולעיצוב, יש קצת עבודות הכנה (לא לפחד, זה החלק הכי כיף בתהליך)

  1. מטרות

חשוב להגדיר את המטרות שאנחנו רוצים מהאתר. המטרות שלנו ישמשו כמצפן לאורך כל התהליך ובעזרת הגדרת מטרות ברורה אנחנו גם לא נבזבז זמן על דברים שבסופו של יום לא ישרתו אותנו וגם נוכל לקבל החלטות בהמשך יותר בקלות.

מה אתם צריכים מהאתר?

האם אתם מקימים את האתר כדי להניע תנועה לעסק? כדי להגדיל את היקף שיחות? כדי לבסס את האמינות המקצועית שלכם? כמובן, שכל התשובות נכונות אבל חשוב לתעדף ולהגדיר מה יותר רלוונטי לכם במצב הנוכחי, כדי שתוכלו לגזור משמעויות להמשך. שימו לב! בשלב זה אין לכתוב למעלה מ 3 מטרות עבור האתר. כבר פה, ולאורך כל התהליך הסכנה הגדולה ביותר היא התפזרות. תתחילו בקטן ובפשוט ועם הזמן תשדרגו לפי הצורך.

  1. הגדרת קהל היעד

בסופו של יום האתר אמור לשרת את מי שהולך לגלוש בו. אם תבנו את האתר כדי שהוא ישרת את קהל היעד לשירותים או המוצרים שאתם מציעים כעסק, סביר להניח שמי שיגיע ויהנה מהאתר ( חוק ברזל –  מי שנהנה גם קונה) יהיה הלקוח הפוטנציאלי שלכם וזה תמיד, אבל תמיד דבר טוב.

אפיון האתר ויצירת תשתית

1. רכישת דומיין – הכתובת של האתר

דומיין היא הכתובת של האתר שלכם, בדומה לכתובת של הבית, היא מייצגת (אך אינה בפועל) את המיקום הפיזי בו האתר שלכם נמצא. את הדומיין ניתן לרכוש על ידי אחד מרשמיי הדומיינים שמורשים על ידי ISOC,  רשות האינטרנט הרשמית של ישראל. (צירפנו לכם לינקים לכל המשאבים לאורך המאמר. אין על מה)

3 כללי אצבע לבחירת דומיין איכותי – 

  1. קיפ איט סימפל – בחרו דומיין קצר וקולע שבקריאה אחת שלו יוכלו לדעת בדיוק לאן הגולשים שלכם מגיעים, המנעו משימוש במספרים (1,5,7) וסימנים מיוחדים (#,&,%). 
  2. הצמדו לסיומות הנפוצות – אנחנו ממליצים להשתמש ב .com , . co.il ו .net בלבד. השימוש בהם יקל על אנשים למצוא אתכם. 
  3. המנעו מעיוותי מילים – גם במקרה שבו הדומיין שהכי בא לכם אינו פנוי, אל תתפתו להשתמש באות אחרת עם צליל דומה או להוסיף " אות שקטה" לדומיין. אתם תמיד יכולים למצוא את בעל הדומיין שאתם רוצים ולקנות אותו ממנו ישירות או לחלופין, למצוא אלטרנטיבה יותר טובה.

2.  חיבור דומיין לשירותי אחסון אתרים

אם הדומיין שלכם הוא הכתובת, אחסון האתרים הוא הבית שאתם גרים בו, זה השרת שעליו מאוחסנים כל הקבצים והקוד שממנו מורכב האתר שלכם. המשמעויות של בחירת ספק אחסון כבדות וחשובות. ממהירות טעינת האתר ועד ליכולת להעביר שירות או זמינות בעת תקלה – שירות האחסון שלכם ואתם זו חתונה קתולית ולכן חשוב לבחור בחוכמה ולאחר מחקר מקיף. לאלו מכם שבונים אתר בשירות אתר מובנה ( וויקס וכו') , הבחירה נעשתה בשבילכם. 

לאתרי וורדפרס יש המון אופציות בארץ ובחו"ל לשירותי אחסון. קראו ביקורות, בררו על זמני הטעינה וזמינות שירות הלקוחות וכמובן המחיר. 


אנחנו בטווס משתמשים בשירותי האחסון של SiteGround מכיוון שהשרתים שלה מהמהירים בשוק ושירות הלקוחות שלה לא פחות ממצוין. אנחנו ממליצים לכם לבחור בהם גם (דרך אגב, יש לנו אחלה עסקה איתם, אז במידה ואתם רוצים להשתמש בשירותי האחסון שלהם במחיר הרבה הרבה יותר זול, צרו איתנו קשר

3. יצירת מפת אתר ומאפייני עמודים

בשעה טובה הגענו לתכנון הפרקטי של האתר שלכם! מזל טוב!

בתור התחלה רשמו רשימה של כל העמודים השונים שצריכים להיות באתר שלכם 

לדוגמא –
1. דף נחיתה ( עמוד ראשי)
2. דף עלינו
3. גלריית מוצרים
4. דף יצירת קשר

אתם תדעו איזה עמודים אתם צריכים בשתי דרכים:

  • הסתכלו על האתרים של המתחרים שלכם – תבינו מה הם שמו באתר שלהם ותחשבו למה כל אחד מהם חשוב למי שגולש שם
  •  חשבו מה יהיה חשוב למי שגולש אצלכם – אם אתם נותני שירות כנראה שחשוב להציג את הדרכים ליצרת קשר, יכול להיות מועיל לאגד את כל ההכשרות המקצועיות שלכם בעמוד ולהציג את הביקורת המעולות שלכם מלקוחות קיימים. אם אתם מסעדה, חשוב לדעת מה בתפריט שלכם ומה שעות הפתיחה. אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב. מה הם הדברים שחשוב לדעת?

אנחנו ממליצים לרשום את העמודים בנוסח של מפת אתר, ולחבר אותם בקווים כדי ליצור תבנית ויזואלית שיהיה יותר קל לעקוב אחריה.

כמו שאתם רואים, מתחת לכל עמוד יש ראשי פרקים של התכנים שהולכים להופיע בו לפי סדר ההופעה שלהם. בצורה הזו תוכלו לעבור עמוד עמוד ולוודא שכל התוכן שאמור להיות בו – נמצא.

  1. אפיון עמודים – wireframes

עכשיו שיש לנו את מבנה האתר כולל רשימת עמודים והתוכן שמופיע בהם, אנחנו מוכנים להתחיל לגבש את איך שהאתר הולך להראות.

בשלב זה אנחנו בונים את השלד הרעיוני של האתר. אנחנו עוברים עמוד עמוד ויוצרים כמה שרטוטים רעיוניים של הדרך בה התוכן מסודר בכל עמוד.

כמו תמיד, חפשו השראה לתצורות עמודים שונות ובחרו מבין כל האופציות את האהובה עליכם ביותר.

5. איסוף משאבים עיצוביים

בשלב זה אנחנו אוספים את כל המשאבים העיצוביים שאנחנו צריכים:

  • פלטת צבעים
  • לוגו 
  • פונטים
  • תמונות 

אם זאת הפעם הראשונה שלכם, השלב הזה יכול להיות מפחיד במיוחד בדיוק בגלל זה הכנו לכם מדריך מלא לעיצוב אתרים בו פירטנו על כל מה שחשוב. תקראו אותו לעומק ותחסכו זמן יקר!

עיצוב ובניית האתר שלכם

זהו! סיימתם את עבודת השולחן! עכשיו אנחנו מגיעים לתכל'ס. בפלטפורמה שנוחה לכם ( Figma, Adobe XD או על בונה האתרים לבחירתכם) הגיע השעה להפוך את החלום למציאות.

יצירת ממשק משתמש סופי

על הwirefarmes שבניתם עכשיו יש להוסיף את הטקסט, הצבעים התמונות ולמקם אותם בצורה נעימה לעין ומזמינה. השלב הזה הולך להיות רוב שעות העבודה על האתר שלכם כי הוא גם הקריטי ביותר. מעבר לעיצוב יפה, אתם צריכים לבנות מערכת נוחה לשימוש עבור הגולשים שלכם.
אין דרך מסביב לניסוי וטעיה, תהייה, מחיקה ועיצוב מחדש. תשקיעו את הזמן בעיצוב נכון ותמנעו משיפוצים ובעיות בעתיד.
כדי לתת לכם יד ולהפוך את התהליך לקל ומהיר, כתבנו עבורכם את המדריך המלא לUX/UI 

בניית האתר שלכם

גם את השלב הזה אנחנו נפרק לכם לתתי – שלבים  כדי שתוכלו להיות בטוחים שלא פספסתם שום דבר בדרך

  1. רשימת עמודים

על קיר, לוח או נייר לבחירתכם – רשמו את כל שמות העמודים שאתם הולכים לבנות בזה אחר זה והוסיפו שתי קופסאות ליד כל שם – בצורה הבאה:

הסיבה לשתי הקופסאות היא בעצם כי אנחנו בונים כל אתר פעמיים – פעם אחת למחשב ופעם אחת לנייד.

  1. בניית עמודים לתצוגה סטנדרטית

הגיע הזמן להפוך את העיצוב שלכם לאתר ( עוד לא מתפקד ) בשלב זה אנחנו רק נשים את החלקים השונים במקומם, למעשה אנחנו רק מטמיעים את העיצוב על האתר כמו שהוא יופיע במחשב
אחרי שסיימתם לבנות עמוד, סמנו לכם וי בקופסא השמאלית ברשימת העמודים שלכם.

  1. התאמת העיצוב לתצוגה רספונסיבית

עובדה – 80% מהגולשים שלכם יגיעו מהנייד. לכן, וודאו שהאתר שלכם יעבוד טוב גם בעיצוב לנייד. עברו עמוד עמוד וודאו שכל החלקים, תמונות וטקסטים באתר שלכם מתאימים את גודלם גם בתצוגה למכשירים ניידים. סיימתם להתאים עמוד לנייד – סמנו וי בקופסא השמאלית

  1. הופכים את האתר לפעיל 

בשלב זה אתם אנחנו מחברים את הכפתורים, התפריטים והלינקים השונים והופכים אותם לפעילים. היעזרו ברשימת העמודים שלכם ווודאו שלא פספתם אף לינק וכפתור. לינק שבור ממש מבאס את חווית המשתמש.

  1. עמודי 404 ו 503

אין מה לעשות – אף אחד לא מושלם. לכן חייבים להיות מוכנים למקרה שיהיה לכם לינק שבור באתר או חלילה – שהשרת ייפול. וודאו שאתם מעצבים ובונים אתרים לשגיאות 404 ו 503 בהתאם לעיצוב של האתר שלכם ולא נותנים למשתמש להגיע לעמוד מכוער שלא עובד.

היתרון הגדול ביצרת עמודים מותאמים אישית לשגיאות אלה היא שגם כשהן קורות –  אתם יכולים לשלב הנעות לפעולה בכדי למנוע איבוד גולשים. פשוט תפנו אותם חזרה לעמוד הראשי או לעמוד חלופי ברשת חברתית לדוגמא.

  1. אחרון חביב – בקרת איכות

לפני ההשקה – העבירו את האתר שלכם בין כמה חברים קרובים או קולגות ובקשו מהם להשתמש בו ולראות אם הוא נוח ונגיש.

בקשו מהם לעשות פעולות ספציפיות שונות כמו ליצור קשר או לחפש שירות מסויים. בחנו את האתר והציפו בעיות בעיצוב או בבניה, חזרו ותקנו אותם.

טווסים יפים שלי, אם הגעתם עד לפה – כנראה שבניתם לעצמכם אתר! כל הכבוד.
אנחנו יותר משמחים וגאים להיות חלק מתהליך היצירה שלכם.
שלחו לנו הודעה והראו לנו את האתר שעיצבתם. לכו תדעו.. אולי עוד נעבוד ביחד.

אם עולות לכם שאלות או שנתקעתם בשלב כזה או אחר בתהליך, צרו איתנו קשר. אנחנו נשמח לעזור לכם!

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on facebook
Share on linkedin
נגישות